Wednesday 9 October 2013

DR AZIZAN OSMAN PUNYA PASAL, saya bongkar RAHSIA CHEESE TAT NI!

Assalammualaikum...

Alhamdulillah, semalam berlangsung kelas pertama saya.
Kelas apa yer? Oh, kelas cheese tat

Eh, itu pon kena belajar ker? kat internet kan banyak resepi? buat je la.
Ok, takde masalah pada saya. terpulang pada setiap individu bagaimana dia nak belajar.

Belajar ilmu percuma kan bagus.
Belajar dengan guru lagi bagus.
Belajar dengan pengalaman TIADA HARGA !

Ya, saya telah membuat dan menjual cheese tat sejal 2007 -sekarang
agak2 la berapa banyak pengalaman yang saya dapat sepanjang tempoh tu. Ada orang boleh beli tak nilai pengalaman saya?

Buat cheese tat tu mudah je.TAPI mesti anda tertanya
1. kenapa cheese tat saya tak garing ? kenapa pastri tu pecah?
2. kenapa cheese tat saya tak licin permukaan nya
3. kenapa cheese tat saya ada lubang-lubang
4. kenapa bila saya bakar cheese tat saya mendap ke dalam?
5. kenapa pastri saya tak sedap dan rangup?
6. kenapa filling saya tak sedap dan tak cantik?
7.macam mana nak menulis di atas cheese tat?
8. macam mana nak buat drizzle, circle, love, star atas cheese tat
9 - 100 soalan, kenapa dan mengapa tu saya bole jawap
sebab saya

PAKAR CHEESE TAT (yer la sangat ..hohoho)

Siapa guru saya? GURU SAYA IALAH MAKCIK SAYA...sy panggil dia MAK INDUK (glamer la makcik aku ni...masuk blog lagi)

Dia ajar saya resepi tu sebab saya SANGAT SUKA MAKAN CHEESE TAT dia.
Tiap kali dia buat saya akan perabih kan cheese tat dia.
Pastu lama-lama dia kata KO BELAJAR JE LAH ...hahah dia dah malas nak layan saya la tu

Saya ni kalo suka makanan tersebut, saya akan belajar RESEPI tu. Kalo belajar dengan mak, mak sedara, mmg dorang kasi FREE resepi la...TAPI RESEPI SEBENAR TU SY DAH UBAH 90%!

sebab saya ubah? ..sebab saya nak rasa yang MENGIKUT KEHENDAK SAYA!

setelah lama saya buat cheese tat, sebenarnya ramai yang bertanya RESEPI DAN MAHU BELAJAR.
dulu dulu saya tak mengajar resepi saya SEBAB, MENTALITI SAYA - RESEPI SAYA RAHSIA SAYA- HAK SAYA

now, DR AZIZAN OSMAN PUNYA PASAL, saya bongkar RAHSIA CHEESE TAT NI!

sebab, dia kata BERDOSA tak bantu orang lain!

Apsal pulak nak tolong orang lain?
Ada orang lain tolong aku masa susah?
Ada orang lain tolong aku masa aku takde keje dulu?
Ada orang lain tolong aku masa aku takde duit nak beli susu dan pampers anak?
Ada orang lain tolong aku masa majikan aku tak bayar gaji 5 bulan?
Ada orang lain tolong aku ke???

JAWAPAN nya ialah, SBB AKU TAK BANTU ORANG LAIN LA, ORANG LAIN TAK BANTU AKU!

YES! SEKARANG MINDA AKU TERBUKA, MINDA AKU MENCARI-CARI ORANG YANG NAK AKU BANTU!

orang pertama saya bantu semalam, ialah sahabat saya sendiri, di mana dia akan tinggal di negara asing dan antara tugasan dia menyediakan makanan halal. so dia cari saya dan kebetulan saya mencari orang.

Dan, dia antara orang yang belajar melalui resepi juga, tetapi TERKEJUT sbb ada bahan yang saya gunakan yang dia tak jangka! .sbb tu saya kata RESEPI CHEESE TAT saya terbongkar!

ok...kita sambung kemudian, saya terpaksa beransur sbb nak jumpa customer yang nak beli BISKUT ALMOND ROCHER SAYA ni

BISKUT ALMOND ROCHER RM27/42 biji ..AGEN DI KEHENDAKI

TO BE CONTINUE...

Izzah hms
PAKAR CHEESE TAT
Pengasas Passionate About Cheese
http://travelog-izzah.blogspot.com



2 comments:

  1. Salam. Suka baca... boleh la jadi mentor akak ... bila nak mula.. entah.. hehe

    ReplyDelete
  2. Mcm mne nk jd ejen biskut almond rocher

    ReplyDelete